Pepin peitto

Lukijat

9. joulukuuta 2010

Saahan tänne valittaa...

Tosi paratiisi.. taidan vaihtaa nimen.. mitenköhän se tapahtuu..? =)

Tänään otti päähän ja lujaa!
Eilen oli tosi mukava päivä taas harjoittelussa ja ajattelin jo, että olisipa mukava työpaikka tällainen. Tänään oli sitten eri ihmiset minun vuorossa ja voisin sanoa, että teki mieli kiljua niille, että miettikää nyt hyvät ihmiset vähän mitä puhutte...
Ensinnäkin olin heille ihan ilmaa, jouduin väkisin tuppautumaan hoitotilanteisiin, jotta olisin saanut tehdä edes jotain. He esimerkiksi puhuivat muista opiskelijaharjoittelijoista todella pahasti ja mietin vain, että mitä he minusta puhuvat selän takana. He jopa puhuivat pahaa potilaista (nauroivat heille) vaikka nämä seisoivat vieressä, ihan kuin olisivat tyhmiä eivätkä tajuaisi...
Ruokailun yhteydessä sitten yksi heistä pyysi minua jakamaan lääkkeitä, johon sitten tietysti vastasin, etten ole sitä vielä tehnyt, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut. Olettivat, että aion suin päin alkaa jakaa tuntemattomia lääkkeitä, mutta ehei! Sitä riskiä en ottaisi.
Päivällä minun piti sitten lähteä ulkoilemaan parin rouvan kanssa. Siinä meni viimeistään hermot... Kukaan ei neuvonut mitään, arvosteltiin kyllä koko ajan, että olen pukenut vääriä vaatteita heille, mutta mistäs minä voisin tietää miten olisi pitänyt toimia...? Tilanne vielä päättyi niin, että opettajani tuli juuri samalla hetkellä minua katsomaan kun olin menossa ovesta ulos, joten jouduin anelemaan jotakuta muuta viemään rouvat kävelylle. Se varmasti laski taas pisteitä, mutta eipä nyt paljon kiinnosta.
Ja täytyy kyllä myöntää tässä vaiheessa, että en olisi ikinä uskonut, että dementiapotilaat voivat olla noin haastavia. Siis jos heidän kanssaan pitää olla samalla tavalla kuin muut. Eli ovatko sitten nämä muut hankalia ja potilaat helppoja? Tiedä häntä, mutta nyt olen niin väsynyt!

Loppukevennys. Eräs mukava vanha herra kertoi tämän minulle tänään.
Mikä se on, joka on kaksi ensimmäistä kertaa ilmainen, mutta kolmannesta tarvitsee maksaa?
- No hampaat tietenkin. Ensin saat maitohampaat, sitten rautahampaat, mutta tekohampaista pitää jo maksaa! =D

Torstai-iltaa teille, jotka jaksoitte lukea tänne asti!

2 kommenttia:

  1. Harmistuin puolestasi. Joskus liian kauan yhdessä ollut työporukka muuttuu kummalliseksi. Tarvittaisiin pientä ravistelua, että he älyäisivät, miksi siellä töissä ollaan!
    Onneksi jaksat nauraa hammasvitsille. Se onkin hyvä : )

    VastaaPoista
  2. No onneksi seuraava päivä meni jo paremmin ja minutkin huomioitiin.. Ehkä tämä tästä vielä hyvin menee =)

    VastaaPoista

Sano pois vain! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...